غالبا کارهای تاسیسات و مراحل مختلف معدنی که درسنگهای سست حفر میشوند و باید برای جلوگیری از ریزش سنگها ، این کارها را به وسیله های مختلف نگهداری کرد .نگهداری یکی از مباحث مهم استخراج معدن است .

حمل و نقل:

مواد مفید کنده شده و نیز سنگهای باطله را بایستی از فضای داخلی معدن به بیرون حمل کرد حمل و نقل نگهداری در معادن در داخل معدن به وسیله ناوها ٬ نوار نقاله و واگون انجام میگیرد. که در طی مطالبی که بعدا نوشته میشود توضیح خواهیم داد.

تهویه :

برای تامین اکسیژن لازم جهت تنفس کارگران درون معدن ٬ رقیق کردن گازهای حاصل از آتشباری و رقیق کردن گازهای قابل اشتعال (مانند گازهای حاصل در معادن زغال سنگ) لازمست که هوای درون معدن دایما تعویض گردد .

به جریان انداختن هوا در قسمتهای معدن به نام تهویه موسوم است .

برای تاسیسات و مراحل مختلف معدنی و اینکه هوای تازه به تمام قسمتهای معدن برسد ٬ هوای تازه را از یک چاه و یا تونل اصلی وارد میکنند و بعد از اینکه این هوا تمام قسمتها را دور زد از چاه و یا تونل دیگری خارج میشود.

آبکشی در معدن :

ضمن حفر کارهای معدنی مختلف معمولا مقدار زیادی آی جمع میشود که بایستی به طزیقی آنها را به بیرون هدایت کرد . در مواردی که شبکه معدن از یک تونل اصلی تشکیل شده باشد .

با توجه به آنکه شیب تونل به سمت خارج معدن است ٬ آبهای جمع شده خود به خود به بیرون معدن را ه خواهند افتاد اما در صورتی که شبکه توسط چاههای قائم و یا مایل احداث شده باشد بایستی آب را به وسیله تلمبه به بیرون هدایت کرد.

 روشنایی در معدن :

نور طبیعی به داخل معدن نفوذ نمیکند و برای تامین روشنایی باید آن را به طریق مصنوعی روشن کرد .

برای کار افراد در قسمت های در حال کار بایستی برای هر نفر چراغ انفرادی نیز تهیه کرد که این منظور به کمک چراغهای مخصوصی تامین میشود.

پرشین معدن دفتر فروش تجهیزات حفاری با بهترین برند های اطلس کوپکو و سندویک در ایران .

برای خرید محصولات پرشین معدن از جمله سرمته حفاری – راد حفاری – کوپلینگ حفاری – شانگ حفاری از عالیترین و مرغوبترین نوع آنها با حمید محسنی مدیریت مجموعه تماس بگیرید  :  09121856489

مقاله های مرتبط :

معادن و مواد معدنی